قرآنیان

وبگاه تحلیلی

قرآنیان

وبگاه تحلیلی

قرآنیان

«الَّذينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُولئِکَ الَّذينَ هَداهُمُ اللَّهُ وَ أُولئِکَ هُمْ أُولُوا الْأَلْبابِ؛ آنان که براى دستیابى به حقیقت، به سخن گوش مى‌سپارند و بهترینِ آن را پیروى مى‌کنند. اینانند که خدا آنان را راه نموده است و اینانند خردمندان.» (زمر، 18)

پیوندها

حقیقت غدیر خم

دوشنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۳، ۰۲:۴۸ ب.ظ

واقعه غدیر خم

اولاً طبق آیۀ 59 سورۀ نساء، ملزم به اطاعت از حضرت رسول (صلی الله علیه و اله) به خصوص در موارد اختلافی هستیم.

ثانیاً خبری هست به نام خبر متواتر. خبر متواتر، روایتی است که در هر طبقه از راویان آنقدر راوی داشته باشد که تبانی راویان برای جعل حدیث ممکن نشود. مصادیق این نوع از روایات حتی 1 درصد از کل روایات شیعه و سنی را نیز مشمول نمی‌شود و اصل آنان نیز دو حدیث ثِقلَین و غدیر است که مورد قبول شیعه و سنی نیز هستند.

نتیجتاً به سفارش قرآن مجید و رسول الله (صلی الله علیه و اله) ملزم به پیروی از عترت یعنی خاندان رسول الله هستیم که مصداق اولش نیز در غدیر خم مشخص شد و آن کسی جز حضرت علی (علیه السلام) نیست.

همچنین در مورد اینکه چرا دوازده امام امامیه حقیقتاً امام هستند اما امامان مخصوص زیدیه و اسماعیلیه اینطور نیستند باید گفت که زیدیه امامت را الهی نمی‌دانند بلکه وصیت پیامبر می‌دانند که اصولاً چنین آدمی نمی‌تواند هدایتگر مطلق باشد و اسماعیلیه نیز قائل به نسخ شریعت اسلام هستند که اصلاً از اسلام خارج شده‌اند و همانند بهائیان هستند.

بنابراین؛ تنها مذهب تشیع امامیه حق است. همچنین چهارده معصوم (علیهم السلام)، مصداق قرآن ناطق هستند چراکه آیۀ 69 سورۀ یس می‌فرماید: ﴿وَمَا عَلَّمْنَاهُ الشِّعْرَ وَمَا یَنْبَغِی لَهُ  إِنْ هُوَ إِلَّا ذِکْرٌ وَقُرْآنٌ مُبِینٌ؛ و (ما) به او شعر نیاموختیم و شایستۀ او (هم) نیست. این (پیامبر، خود) جز یادواره و قرآنی روشنگر نیست.

منبع: پایگاه قرآنیان