قرآنیان

وبگاه تحلیلی

قرآنیان

وبگاه تحلیلی

قرآنیان

«الَّذينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُولئِکَ الَّذينَ هَداهُمُ اللَّهُ وَ أُولئِکَ هُمْ أُولُوا الْأَلْبابِ؛ آنان که براى دستیابى به حقیقت، به سخن گوش مى‌سپارند و بهترینِ آن را پیروى مى‌کنند. اینانند که خدا آنان را راه نموده است و اینانند خردمندان.» (زمر، 18)

رسول جعفریان را بهتر بشناسید!

يكشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۹:۲۶ ق.ظ

رسول جعفریان

رسول جعفریان را شاید بشناسید، وی یکی از تاریخ‌پژوهان معاصر است اما متأسفانه با مشاهدۀ مکتوبات به ظاهر انتقادی‌اش دربارۀ آیت‌الله صادقی تهرانی مشخص شد به عنوان یک تاریخ‌پژوه رویکرد محققانه نداشته است.

البته نقد و حتی انتقاد تند از عالمان هیچ ایرادی ندارد اما آنچه ایراد دارد این است که آن انتقادات تند جنبۀ تخریب داشته باشند یا اینکه بر مبنای تهمت‌های ساختگی این و آن باشند و نشر آن‌ها صرفاً مهر تأییدی بر آن تهمت‌ها شوند! بدتر آنکه این تهمت‌ها جمع شده و تبدیل به مجموعه‌ای شوند که در قالب کتاب در سطح جامعه منتشر شوند و بعداً تبدیل به چماقی برای برخی متحجرین شوند که یک مرجع تقلید نواندیش را منزوی کنند!

با توجه به اینکه دربارۀ تهمت‌های رسول جعفریان نسبت به مرجع تقلید مظلوم شیعه، علامۀ مجاهد، آیت‌الله دکتر محمد صادقی تهرانی کمتر سخن رفته است بنابراین در ادامه، لینک کتاب «پاسخ به اتهامات مکتوب» را قرار داده‌ایم که جوابیۀ آیت‌الله صادقی تهرانی به اتهامات دروغینی است که رسول جعفریان، آن را در یک کتاب جمع‌آوری کرده بود.

پاسخ به اتهامات مکتوب - محمد صادقی تهرانی

منبع: وبگاه قرآنیان