قرآنیان

وبگاه تحلیلی

قرآنیان

وبگاه تحلیلی

قرآنیان

«الَّذينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُولئِکَ الَّذينَ هَداهُمُ اللَّهُ وَ أُولئِکَ هُمْ أُولُوا الْأَلْبابِ؛ آنان که براى دستیابى به حقیقت، به سخن گوش مى‌سپارند و بهترینِ آن را پیروى مى‌کنند. اینانند که خدا آنان را راه نموده است و اینانند خردمندان.» (زمر، 18)

پیوندها

دعای نادعلی کبیر با ترجمۀ روان فارسی

دوشنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۱:۳۴ ق.ظ

دعای نادعلی کبیر

بِسمِ اللهِ الرَّحمن الرَّحیم

نادِ عَلیاً مَظهَرَ العَجائِب تَجِدهُ عَوَناً لَکَ فِی النَوّائِب لی اِلیَ اللهِ حاجَتی وَ عَلَیهِ مُعَوَّلی کُلَّما اَمَرتَهُ وَ رَمَیتَ مُنقَضی فی ظِلّ اللهِ وَ یُضِلل اللهُ لی اَدعُوکَ کُلَّ هَمٍ وَ غَمًّ سَیَنجَلی بِعَظَمَتِکَ یا اللهُ بِنُبُوَّتِکَ یا مُحَمَّدَ بِوَلایَتِکَ یا عَلِیُّ یا عَلِیُّ یا عَلِیُّ اَدرِکنی بِحقِّ لُطفِکَ الخَفیَّ اللهِ اَکبَرُ اَنا مِن شَرِّ اَعدائکَ بَریءٌ اللهُ صَمَدی مِن عِندِکَ مَدَدی وَ عَلَیکَ مُعتَمِدی بِحقِّ إِیاکَ نَعبُدُ وَ إِیاکَ نَستَعینُ یا اَبالغَیثِ اَغِثنی یا اَبَاالَحَسَنَین اَدرِکنی یا سَیفَ اللهِ اَدرِکنی یا بابَ اللهِ اَدرِکنی یا حُجهَّ اللهِ اَدرِکنی یا وَلِیَّ اللهِ اَدرِکنی بِحَقَّ لُطفِکَ الخَفیِّ یا قَهّارُ تَقَهَّرتَ بِا لقَهرِ وَ القَهرُ فی قَهرِکَ یا قَهارُ یا قاهِرَ العَدُوِّ یا واِلیَ الوَلِیِّ یا مَظهَرَ العَجائِبِ یا مُرتَضی عَلِیُّ رَمَیتَ مَن بَغی عَلَیَّ بِسَهمِ اللهِ وَ سَیفِ اللهِ القاتِلِ اُفَوَّضُ اَمری اِلیَ اللهِ اِنَّ اللهَ بَصَیرٌ بِالعَبادِ وَ اِلهُکُم اِلهٌ واحِدٌ لا اِلهَ اِلاّ هُوَ الرَّحمنُ الرَّحیمُ اَدرِکنی یا غیاثَ المُستَغیثیَنِ یا دَلیلَ المُتَحیِّرِینَ یا اَمانَ الخائِفینَ یا مُعینَ المُتَوَکِّلینَ یا رَاحِمَ المَساکینَ یا اِلهَ العالَمینَ بِرَحمَتِکَ وَ صَلَّی اللهُ عَلی سَیِّدِنا مُحَمَّدٍ وَ الِهِ اَجمَعینَ وَ الحَمدُ للهِ رَبِّ العالَمینَ

 

به نام خدای رحمتگر بر آفریدگان، رحمتگر بر ویژگان

علی را بخوان که مظهر کمالات و صفات عجیبه است تا یاری کنندۀ تو در تمام مشکلات و سختی‌ها باشد. مرا به سوی خدا حاجتی است و در همۀ امور، تکیه‌گاه و اعتمادم بر اوست و امور گذشته و آینده‌ام را در زیر سایۀ لطف خدا گذرانده و می‌گذرانم و برای رفع و دفع هر ناراحتی و مشکلی، خدایا تو را می‌خوانم تا مشکل حل و مسائل روشن شود. قسم به بزرگی‌ات ای خدا و قسم به پیامبری‌ات ای محمد و قسم به ولایت و امامت تو ای علی، ای علی، ای علی، به حق لطف و محبت پنهانت مرا دریاب. «الله اکبر»، من از شر دشمنانت بیزاری می‌جویم. خدای بی‌نیاز، بی‌نیازکنندۀ من است و من از سوی تو یاری و مدد می‌شوم و بر تو به حق «ایاک نعبد و ایاک نستعین» اعتماد و تکیه دارم. ای یاری‌رسان بزرگ؛ مرا یاری کن و به فریادم برس. ای پدر حسنین، مرا دریاب. ای شمشیر خدا، مرا دریاب. قسم به لطف پنهانت ای غالب و پیروزمند بر همه به قهر و سلطنت خدایی و حال آنکه قهر و سلطنت در تفوق و غلبه و پیروزی تو است، ای غالب و پیروزمند بر دشمن، ای دوست دوست خدا، ای مظهر صفات عجیبه، ای مرتضی علی، یقین دارم هرکسی بخواهد به من ظلم و ستم روا دارد تو مولا او را به تیر و شمشیر کشنده بر زمین زده و از پای درمی‌آوری. من تمام امورم را به خدا واگذار می‌کنم، به درستی که خدا بصیر و بینا و آگاه بر بندگان است و قول خداست که در قرآن فرمود: «خدای شما، خدای مهربان است و غیر از او خدایی نیست و رحمتگر بر همگان و رحمتگر بر ویژگان است». ای فریادرس فریادخواهان، مرا دریاب. ای راهنمای سرگردانان، ای امان و آرامش دهندۀ ترسندگان، ای یاری‌کنندۀ پناه آورندگان، ای رحم کنندۀ بر فقرا و بی‌چارگان و ای پروردگار عالمیان، به رحمت بی‌کرانت مرا دریاب و بر سید و آقای ما حضرت محمد و خاندان او درود بفرست و ستایش، مخصوص پروردگار جهانیان است.

 

چگونگی خواندن دعای نادعلی کبیر

کسی که حاجتی دارد؛ اگر نادعلی را به نیت آن حاجت بخواند حاجتش برآورده می‌شود.

کسی که می‌خواهد شخص بزرگی دوستدار او شود؛ اگر نادعلی را سه مرتبه بخواند و بر خودش بدمد بعد نزد آن شخص بزرگ برود، آن شخص بزرگ، دوستدارش می‌شود.

کسی که فرزند می‌خواهد؛ اگر نادعلی را به نیت فرزند بخواند، صاحب فرزند می‌شود.

کسی که به دنبال مال دنیاست؛ اگر 9 مرتبه نادعلی را بخواند غنی می‌شود.

کسی که قرض دارد؛ اگر به مدت 15 روز، روزانه 22 مرتبه نادعلی را بخواند قرضش ادا می‌شود.

کسی که می‌خواهد از شر حیوانات و جن و انس محفوظ باشد؛ اگر نادعلی را همراه خود داشته باشد از شر محفوظ می‌ماند.

ضمناً مطابق حدیثی؛ کسی که دچار سحر و جادو شده است، اگر 100 آیۀ قرآن را از روی عقیده بخواند هر سحر و جادویی که باشد باطل می‌شود.

 

توصیۀ بسیار مهم: دعای نادعلی کبیر، صرفاً برخی حاجات دنیایی را برآورده می‌کند اما کسی که می‌خواهد بهترین زندگی را در دنیا و آخرت به دست آورد باید حتماً رسالۀ نوین آیت‌الله العظمی دکتر محمد صادقی تهرانی (رضوان الله تعالی علیه) را بخواند و به آن عمل کند؛ زیرا این رساله، تنها رسالۀ موجود بر اساس قرآن است. برای مشاهدۀ رسالۀ نوین، اینجا را کلیک کنید.

 

منبع: پایگاه قرآنیان