قرآنیان

وبگاه تحلیلی

قرآنیان

وبگاه تحلیلی

قرآنیان

«الَّذينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُولئِکَ الَّذينَ هَداهُمُ اللَّهُ وَ أُولئِکَ هُمْ أُولُوا الْأَلْبابِ؛ آنان که براى دستیابى به حقیقت، به سخن گوش مى‌سپارند و بهترینِ آن را پیروى مى‌کنند. اینانند که خدا آنان را راه نموده است و اینانند خردمندان.» (زمر، 18)

دانلود آثار آیت‌الله شاه‌آبادی

جمعه, ۵ تیر ۱۳۹۴، ۰۲:۱۲ ق.ظ

آیت‌الله العظمی محمدعلی شاه‌آبادی (رض)

مسلماً آیت‌الله محمدعلی شاه‌آبادی یکی از شخصیت‌های کم‌نظیر علمی و عملی در طول تاریخ اسلام هستند. در توصیف ایشان همین بس که شاگردشان در فقه، آیت‌الله صادقی تهرانی بودند. کسی که فقه را نه تقلید از قدما که فهم قرآن و حدیث و همچنین ارجاع حدیث بر قرآن می‌دانستند و فقه ناب جعفری را از ورطۀ نابودی رهانیدند.

آیت‌الله شاه‌آبادی تنها مرجعی بودند که خودشان یک تنه در برابر رضاشاه ایستادند و رضاشاه از هیبت‌شان جرئت نمی‌کرد در محضرشان تعرضی به اسلام و مسلمین بکند و حتی رضاشاه برای دستبوسی به محضرشان وارد می‌شد ولی اجازه نمی‌یافت!

آیت‌الله شاه‌آبادی تنها کسی بودند که با وجود اعلمیت قطعی در زمان حیاتشان، برای معرفی خودشان و مرجعیتشان هرگز کوششی نکردند بلکه به پیروی از رسول‌الله به تعلیم و تربیت شاگردانی پرداختند که درستی آن کارشان امروز مشخص می‌شود. در مورد عظمت این عالم عامل و این مرجع عارف که اعلمیت‌اش مسلّم و مقام عرفانی‌اش کامل بود سخن بسیار است اما در این مطلب قصد توضیح آن را نداریم که اگر داشتیم نیز زبان ما قاصر بود.

در ادامه، لینک دانلود دو اثر گرانبهای این شخصیت عظیم‌الشأن ارائه شده است. البته لازم به ذکر است این دو اثر از بین ده‌ها بلکه صدها اثری است که ایشان داشته است و بقیۀ آثار توسط ساواک مصادره شده و به ما نرسیده است و شاید بعضی از آثار نیز نزد فرزندان و نوه‌هایشان باشد.

 

 

 

منبع: وبگاه قرآنیان