قرآنیان

وبگاه تحلیلی

قرآنیان

وبگاه تحلیلی

قرآنیان

«الَّذينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُولئِکَ الَّذينَ هَداهُمُ اللَّهُ وَ أُولئِکَ هُمْ أُولُوا الْأَلْبابِ؛ آنان که براى دستیابى به حقیقت، به سخن گوش مى‌سپارند و بهترینِ آن را پیروى مى‌کنند. اینانند که خدا آنان را راه نموده است و اینانند خردمندان.» (زمر، 18)

بشارت دوازده امام در تورات

پنجشنبه, ۸ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۰۵ ب.ظ
هاجر و اسماعیل

ما مسلمانان معتقد هستیم که تورات و انجیل دچار تحریف شده‌اند. با این‌همه مسلماً همۀ بخش‌های این دو کتاب تحریف نشده است، مثلاً در تورات و انجیل می‌بینیم که در بخش‌هایی بشارت رسالت حضرت محمد داده شده است1 که هیچ دلیلی ندارد یهودیان و یا مسیحیان این قسمت را تحریف کرده باشند زیرا به ضرر برخی ادعاهای خودشان است. همچنین مطلب صحیح2 و جالب دیگری که در یکی از بندهای تورات یا عهد عتیق آمده است اشاره به 12 امیر (ولی امر) از نسل حضرت اسماعیل دارد.
در بند 20 از فصل 17 پیدایش، خدای متعال خطاب به حضرت ابراهیم می‌فرماید:
«اما در مورد اسماعیل نیز تقاضای تو را اجابت نمودم و او را برکت خواهم داد و نسل او را چنان زیاد خواهم کرد که قوم بزرگی از او به وجود آید. دوازده امیر از میان فرزندان او برخواهند خاست.»
نیک مشخص است که حضرت محمد از نسل حضرت اسماعیل است و 12 امیر نیز همان دوازده امام هستند که خاندان حضرت محمد هستند و هرگز در هیچ مذهبی جز تشیع دوازده امامی اعتقاد به 12 امیر وجود ندارد. لذا این بند از تورات، خود نشانه‌ای دیگر بر حقانیت دوازده امام است.


1. بشارات تورات و انجیل در مورد رسالت حضرت محمد به تفصیل در کتاب بشارات عهدین نوشتۀ آیت‌الله صادقی تهرانی آمده است.

2. صحت و عدم تحریف بشارت 12 امام در تورات از اینجا مشخص می‌شود که دین مسیحیت سه قرن قبل از بعثت حضرت محمد در امپراتوری روم رسمیت می‌یابد و از این دوران به بعد عهدین یعنی تورات و انجیل به قدری منتشر می‌شود که دیگر امکان تحریف آن وجود ندارد. لذا هیچ دلیلی وجود نداشته یهودیان یا مسیحیان بخواهند در مورد افرادی که هیچ شناختی از آن ندارند چنین تحریفی بکنند. اتفاقاً به طور طبیعی تا آن زمان اگر می‌خواستند تحریفی کنند باید تحریفی می‌کردند که نسل حضرت اسماعیل را در منابع خودشان تضعیف کنند چراکه برای آنان، نسل رقیب محسوب می‌شود.
منبع: وبگاه قرآنیان