قرآنیان

وبگاه تحلیلی

قرآنیان

وبگاه تحلیلی

قرآنیان

«الَّذينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُولئِکَ الَّذينَ هَداهُمُ اللَّهُ وَ أُولئِکَ هُمْ أُولُوا الْأَلْبابِ؛ آنان که براى دستیابى به حقیقت، به سخن گوش مى‌سپارند و بهترینِ آن را پیروى مى‌کنند. اینانند که خدا آنان را راه نموده است و اینانند خردمندان.» (زمر، 18)

تصویر علامه طباطبایی، اثر سیدمهدی امین

به نظر بسیاری از قرآن‌پژوهان، تفسیر المیزان برترین تفسیر قرآن در زمان معاصر است. با این‌حال، این تفسیر از نوع تفاسیر ترتیبی است و جای خالی موضوع‌بندی معارف قرآن کریم بر اساس تفسیر المیزان کاملاً محسوس بود تا اینکه یکی از علاقمندان به تفسیر المیزان، به نام سیدمهدی امین این کار بزرگ را انجام داد!

جالب‌تر اینکه آقای امین بدون هیچ چشم‌داشت مالی، ماحصل زحمات چندین سالۀ خود را از طریق وبگاهی به طور رایگان در اختیار عموم قرار داده است و حتی آن را به زبان انگلیسی نیز ترجمه کرده است. این مرد بزرگ حتی هنرمند توانمندی نیز هست و تصویر زیبایی از علامه طباطبایی نقش کرده است که در ابتدای کتابی که منتشر کرده و همچنین در بالای این صفحه می‌توانید آن را ببینید.

وبگاه قرآنیان مفتخر است یکی از وبگاه‌هایی باشد که آخرین نسخۀ «معارف قرآن در المیزان» اثر سیدمهدی امین را به دو زبان فارسی و انگلیسی منتشر می‌کند. لذا در ادامه، هر نسخۀ الکترونیکی از کتاب مذکور را که در اختیارش قرار بگیرد با اجازۀ مؤلف در همین صفحه منتشر می‌کند.

معارف قرآن در المیزان

Classification of al-Mizan

منبع: وبگاه قرآنیان