قرآنیان

وبگاه تحلیلی

قرآنیان

وبگاه تحلیلی

قرآنیان

«الَّذينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُولئِکَ الَّذينَ هَداهُمُ اللَّهُ وَ أُولئِکَ هُمْ أُولُوا الْأَلْبابِ؛ آنان که براى دستیابى به حقیقت، به سخن گوش مى‌سپارند و بهترینِ آن را پیروى مى‌کنند. اینانند که خدا آنان را راه نموده است و اینانند خردمندان.» (زمر، 18)

حسن میلانی و نوچه‌هایش در سومین همایش بیداری قرآنی علاوه بر تهمت‌هایی که همواره به آیت‌الله صادقی تهرانی می‌زدند، دو برگه استفتاء از برخی مراجع تقلید پخش کردند که در سؤال آن استفتائات، مطالب تقطیع شده و ناقصی از آیت‌الله صادقی تهرانی را قرار داده بودند تا به اهداف شوم خود برسند. به همین دلیل، در ادامه فیلمی از آیت‌الله وحید خراسانی در جواب حسن میلانی به همراه پاره‌ای از توضیحات می‌آید.

 

دریافت
مدت زمان: 1 دقیقه 5 ثانیه
 
پانویس 1: اگر حسن میلانی و نوچه‌هایش اعتراف کنند که منظور آیت‌الله وحید خراسانی این است که سخنان معصومین نیز به دلیل قرآنی بودن، هدایت‌گر است باید از آنان پرسید: پس چرا وقتی آیت‌الله صادقی تهرانی نیز دقیقاً از کفایت ثقل اکبر همین منظور را دارند شما وقاحت را به اوج رسانده و ایشان را گمراه می‌خوانید؟! البته این گفتار شما باعث خرسندی ماست زیرا بر ما مشخص می‌کند که شما خودتان گمراه هستید.

پانویس 2: تکرار مکررات است اما اینجا نیز یادآور می‌شود که منظور آیت‌الله صادقی تهرانی از عدم نیاز قرآن به بیان شدن توسط معصومین این است که قرآن چون تبیاناً لکل شی للمسلمین است لذا معنایش نیز برای هرکسی در حد خودش روشن و واضح است و نیازی به توضیح آنچه از قرآن می‌فهمیم نیست، نه اینکه ما غیرمعصومین نیازی به تشریح قرآن توسط معصومین نداشته باشیم! در این مورد در مطلب دلالت قرآن بحث شده است اما کسانی که هنوز نه مراتب قرآن را می‌شناسند و نه حتی تفاوت اصطلاحات تبیین و توضیح و تشریح را می‌دانند چطور به خود جرأت می‌دهند مرجع تقلید اعلم شیعه را گمراه بخوانند؟!

پانویس 3: همانطور که در اینجا گفته شد؛ روش فقهی آیت‌الله صادقی تهرانی و حتی بیان روش فقهی ایشان در تمام طول عمرشان تغییری نداشته است بلکه برداشت آقایان در زمان‌های مختلف، متفاوت بوده است. تنها تفاوت آیت‌الله صادقی تهرانی نیز با دیگر مراجع تقلید همواره در این بوده است که آیت‌الله صادقی تهرانی فقط احادیث خلاف قرآن و غیرمقبول امامیه را نمی‌پذیرفتند نه اینکه کلاً احادیث را نپذیرند! و این دقیقاً سفارش معصومین به شیعیان حقیقیشان بوده که احادیث را به قرآن عرضه کنند.

منبع: وبگاه قرآنیان